Pagina's

woensdag 18 februari 2015

Vondst 3, een Tapio Wirkkala schaal!

Tapio Wirkkala Iittala schaal
Prachtig lijnenspel; uitstekende kwaliteit

Echt design gevonden!

Sommige spullen vind je maar een keer op een rommelmarkt, zoals ook deze aankoop. Een echt design schaaltje! Ik herkende de kwaliteit van het item, prachtig helder glas met horizontaal ingeslepen lijnen. En helemaal intact! het schaaltje werd net uitgepakt door een man die met meerder inboedels op de rommelmarkt stond. Ik dacht dit moet ik hebben, aanschafwaarde (werkelijk ongelofelijk):

Gekocht voor: 2,50 euro!

Wat heb ik gekocht?

Dat het een bijzondere schaaltje was, was al te zien op de rommelmarkt. Mooie kwaliteit, helder glas, zwaar van gewicht enzovoorts. Wat ik toen nog niet had gezien was dat het schaaltje ook gemerkt is. Onderop stond in kleine letters: Tapio Wirkkala Iittala. Tapio Wirkkala was een designer uit Finland. De designer heeft verschillende prijzen gewonnen voor zijn toonaangevende ontwerpen en zeg nou is ook dit geen prachtig ontwerp? Iittala is een Finse glasfabriek opgericht in 1881, Tapio Wirkkala heeft heer veel werk voor verricht, vandaar dat dit nog achter zijn naam staat. Super leuk om de geschiedenis achter je aankoop te ontdekken.

Ingegraveerde signatuur van Tapio Wirkkala
Het signatuur van Tapio Wirkkala Iittala

Wat is het waard?

Het werk van Tapio Wirkkala wordt veel gezocht en verzameld. De waarde van dit schaaltje:

Waarde: 200 - 250 euro!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten